Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvláštnosti výslechu dětí
Králová, Jarmila ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Cílem této práce bylo popsat hlavní rozdíly mezi výslechem dospělých a dětí. Tato práce je rozdělena do šesti kapitol, úvodu a závěru. První kapitola vymezuje pojem dítě v českém právním řádu a v mezinárodních úmluvách. Druhá kapitola popisuje specifika a problémy jednotlivých vývojových období dětí. Třetí kapitola vykládá výslech obecně. Úprava výslechu je obsažena v mnoha právních předpisech. Zaměřuji se na ustanovení související zejména s trestním právem. Další část této kapitoly souvisí s výslechem a kriminalistikou, zejména jak se připravit na výslech, stádia výslechu a taktiky jeho provádění. Také zmíním forenzní psychologii, která pomáhá a doplňuje kriminalistiku vlastními metodami a zjištěními. Čtvrtá kapitola se věnuje výpovědi. V první části obecně, druhá část popisuje proces utváření výpovědi a faktory, které mohou tento proces ovlivňovat od samotné události, až po její zaznamenání vyslýchajícím. Pátá kapitola se zabývá zvláštnostmi výslechu dětí. Jedním z faktorů, který výslech ovlivňují, je prostředí, kde výslech probíhá. Z tohoto důvodů jsou zřizovány speciální výslechové místnosti, které mohou napomoci komunikaci mezi vyslýchajícím a dítětem. Jsou vybaveny hračkami, nábytkem atd., které pomohou dítěti cítit se pohodlněji a více v bezpečí, tyto místnosti mají také technické vybavení...
Zvláštnosti výslechu dětí
Trojnová, Marie ; Krupička, Jiří (vedoucí práce) ; Šelleng, Dalibor (oponent)
Zvláštnosti výslechu dětí Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na zvláštnosti výslechu dětí, za něž považuje osoby mladší osmnácti let. Je pomyslně rozdělena do tří částí, v souladu s poznatkem, že na toto téma lze nahlížet z pohledu trestního práva, kriminalistiky a psychologie. Člení se do sedmi kapitol. Při jejím zpracovávání bylo čerpáno z odborné literatury, odborných článků, judikatury soudů, z právních předpisů, internetových zdrojů a materiálů poskytnutých na žádost příslušnými institucemi. Cílem práce je poskytnutí dostupných poznatků výše zmíněných vědních oborů k tomuto tématu a jejich syntéza v logický celek. Právní úprava výslechu dětí je podrobena kritické analýze, je poukázáno na sporné otázky a jsou poskytnuta možná východiska pro jejich řešení. V práci jsou nejprve vymezeny základní pojmy (výslech, výpověď, dítě), s jejichž znalostí je v textu dále počítáno. Jsou zde představena různá pojetí výslechu. Následuje obecná charakteristika jednotlivých vývojových období dítěte, stručný popis psychických procesů uplatňujících se ve fázích utváření výpovědi a shrnutí projevů těchto procesů u dětí ve vývojových obdobích. Tyto poznatky jsou nezbytné pro pochopení toho, proč je s dětmi nutné zacházet jinak než s dospělými. Práce dále pojednává o zvýšené sugestibilitě dětí, o dětské lži a o rizicích...
Výslechová praxe pracovníků zaměřených na oblast řešení případů týraných a zneužívaných dětí
Šindlerová, Kateřina ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Hánová, Michala (oponent)
Diplomová práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části se zprvu zaměřuji na uvedení do problematiky týraných a zneužívaných dětí a na související mezinárodní i národní legislativu týkající se ochrany dětí a mladistvých a určující průběh výslechu nezletilých. Navazuje kapitola nazvaná Výslech dítěte, kde je z počátku uveden vývoj vedení výslechu dítěte a kde jsou uvedeny doporučené techniky a způsoby vedení průběhu výslechu dítěte v souladu s trestním řádem na území ČR. V této podkapitole jsou dále zahrnuty osobnostní charakteristiky vyšetřovatele, požadavky na tuto profesi a na koncepce, na jejichž základě se pracuje s dětmi tak, aby se zamezilo vzniku sekundární viktimizace dítěte. V poslední kapitole jsou popsána specifická pracoviště - speciální výslechové místnosti, ve kterých se mimo jiné vedou výslechy dětí. Hlavním zdrojem byla odborná literatura a právní předpisy s touto tématikou související. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. První část je zaměřena na případy výslechů dětí týraných, zneužívaných či zanedbávaných a druhá část analýzu rozhovorů se šesti vyškolenými pracovníky, kteří informují o zkušenostech v problematice výslechové praxe u dětí na metodické i praktické úrovni. V příloze diplomové práce jsou uvedeny dva rozhovory s respondenty (s...
Zvláštnosti výslechu dětí
Králová, Jarmila ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Cílem této práce bylo popsat hlavní rozdíly mezi výslechem dospělých a dětí. Tato práce je rozdělena do šesti kapitol, úvodu a závěru. První kapitola vymezuje pojem dítě v českém právním řádu a v mezinárodních úmluvách. Druhá kapitola popisuje specifika a problémy jednotlivých vývojových období dětí. Třetí kapitola vykládá výslech obecně. Úprava výslechu je obsažena v mnoha právních předpisech. Zaměřuji se na ustanovení související zejména s trestním právem. Další část této kapitoly souvisí s výslechem a kriminalistikou, zejména jak se připravit na výslech, stádia výslechu a taktiky jeho provádění. Také zmíním forenzní psychologii, která pomáhá a doplňuje kriminalistiku vlastními metodami a zjištěními. Čtvrtá kapitola se věnuje výpovědi. V první části obecně, druhá část popisuje proces utváření výpovědi a faktory, které mohou tento proces ovlivňovat od samotné události, až po její zaznamenání vyslýchajícím. Pátá kapitola se zabývá zvláštnostmi výslechu dětí. Jedním z faktorů, který výslech ovlivňují, je prostředí, kde výslech probíhá. Z tohoto důvodů jsou zřizovány speciální výslechové místnosti, které mohou napomoci komunikaci mezi vyslýchajícím a dítětem. Jsou vybaveny hračkami, nábytkem atd., které pomohou dítěti cítit se pohodlněji a více v bezpečí, tyto místnosti mají také technické vybavení...
Zvláštnosti výslechu dětí
Kubalíková, Lenka ; Konrád, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čírtková, Ludmila (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice výslechu dětí - konkrétně osob mladších 15 let v pozicích obětí a svědků trestných činů. Výslech dětí vyžaduje značné úsilí vyslýchajícího - především trpělivost a značnou míru empatie. Důležité jsou také předchozí zkušenosti a vědomí, že každý případ je individuální, a ke každému dítěti je proto nutné přistupovat odlišně. Cílem vyslýchajícího je zjistit od dítěte relevantní informace a přitom zabránit sekundární viktimizaci dítěte. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá především českou právní úpravou problematiky, specifiky dětské osobnosti (ontogenezí, temperamentem a charakterem dětí) a metodikou výslechu (rozebírá jednotlivá stadia výslechu; dokumentaci průběhu výpovědi; osoby účastnící se výslechu a možné chyby, kterých se mohou dopouštět). Velký důraz je zde kladen na vhodné výslechové prostředí, přístup k dětem a předcházení sekundární viktimizaci. Práce neopomíjí ani specifické problémy spojené s výslechem, jako je například lživě vypovídající dítě, či dítě, které si nedokáže na předmětné události vzpomenout - v obou případech nabízí práce objasnění příčin, možná řešení a metodiku přístupu k těmto dětem. Pozornost je zaměřena také na používání demonstračních pomůcek - panenek Jája a Pája - kromě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.